Monday, October 02, 2006

Munajatku

Munajat Ku

Ya Allah..
Aku mohon kepadamu
Tingkatkanlah kesabaranku
Peliharakanlah Lidah ku
Kikiskanlah Angkuh ku
Hilangkanlah Amarahku

Ya Allah...
Aku mohon kepadamu
Setiap kali Angkuh itu timbul
Peringatkanlah aku
Sedarkanlah aku
Insafkanlah aku

Ya Allah....
Aku mohon kepadamu
Setiap kali Amarah itu timbul
Sejukkanlah hatiku
Redakanlah perasaanku
Tumpukanlah pemikiranku


Kerana Ya Allah...
Sungguh
Dosa ini
Berat dirasa
Sungguh
Sesal ini
Tiada noktahnya

Namun...
Lidah ini kelu
Untuk memohon
Maaf.

...Hayatilah....Fahamilah....Renungilah...

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Assalam sister
This is a very beautiful poem. Touches right into my heart.

12:38 am  
Blogger Muslimah Melayu said...

This comment has been removed by a blog administrator.

1:57 pm  
Blogger Muslimah Melayu said...

Salaam anonymous. Theres a story behind this poem. I said something I shouldn't have and the guilt followed me everywhere for days after that. May Allah protect me and everyone from our own tongue from now on.

9:05 pm  

Post a Comment

<< Home